Aloe Vera dan Wanita

Aloe Vera dan Wanita

Berikut adalah beberapa sebab mengapa lidah buaya bermanfaat kepada spesis wanita:

1. Penghadaman. Aloe vera meningkatkan penghadaman dan penyerapan nutrien. Ia membantu dalam penghapusan toksin tanpa menyebabkan cirit-birit. Ia juga mengurangkan kandungan yis seterusnya meningkatkan pertumbuhan bakteria baik dalam saluran penghadaman. Penuh dengan vitamin, mineral, asid amino, antioksidan, enzim dan banyak lagi - buaya dianggap sebagai salah satu makanan semulajadi super untuk melawan penyakit gastro-usus moden melemahkan seperti sindrom usus terganggu yang mempengaruhi sebahagian besar wanita.

2. Sembelit ubat. Secara umumnya, wanita terdedah kepada sembelit. Ya, seorang wanita sembelit dengan mudah hanya kerana dia adalah seorang wanita. Sebagai contoh, wanita sering sembelit sebelum haid. Ini adalah disebabkan oleh tahap yang lebih tinggi hormon wanita estrogen dan progesteron. Juga cecair yang mengalir ke usus besar untuk melembutkan najis dikekalkan di bahagian-bahagian badan yang lain. Hormon yang dinyatakan di atas juga meningkat semasa mengandung. Ia adalah penting terutamanya untuk wanita hamil untuk mengetahui bahawa sap pahit kuning jadam kuasa dan harus dielakkan. Gel telus perlu digunakan untuk melegakan sembelit lembut. Disebabkan kekurangan penyelidikan perubatan, wanita hamil dan kanak-kanak biasanya dinasihatkan supaya tidak menggunakan lidah. Walau bagaimanapun, terdapat banyak produk yang berkualiti stabil aloe gel yang mendakwa untuk menghindari sembelit semasa mengandung serta membekalkan asid folik untuk mengelakkan kecacatan kelahiran.

3. penjagaan kulit semula jadi bahan. Gel aloe boleh digunakan sebagai pembersih, toner, pelembap, topeng; merawat jerawat, kedutan, ruam dan pelbagai masalah kulit. Jika seorang wanita boleh bersabar dengan bau unflattering tumbuhan, dia dapat menjaga hampir semua keperluan kulitnya dan dia tidak perlu membeli terlalu banyak botol produk penjagaan kulit.

4. Gigi dan penjagaan gusi. Doktor yang menggunakan aloe gel dalam amalan mereka mendapati bahawa itu membasmi kuman, mengurangkan kesakitan dan keradangan selepas pembedahan. Malah, ia adalah lebih baik daripada sesetengah ubat-ubatan anti-radang kerana ia tidak menjadi toksik kepada sel-sel tisu selepas satu tempoh masa tidak seperti dadah. Luka dalam mulut yang biasanya mengambil masa tiga hari untuk menyembuhkan, tidak perlu lagi sembuh dalam satu hari apabila lidah digunakan. Gel aloe segar sebagai ubat gigi mungkin rasa pahit, namun ia tidak membersihkan gigi, melawan pembentukan plak dan dilaporkan berhenti penyakit gusi.

5. Menyembuhkan luka dan jangkitan. Aloe gel meresap di bawah kulit, menggantikan cecair tanpa henti oksigen daripada sampai ke lokasi yang cedera. Dengan cara ini, memotong menyembuhkan lebih cepat dan peluang parut berkurangan. Harta tanah penyembuhan indah aloe diakui kerana ia digunakan sebagai asas untuk luka berpakaian walaupun untuk pesakit kanser di hospital. Seorang wanita harus berdiri dengan aloe dalam kes kecederaan kepada muka-masing, anak-anaknya.

Kesimpulannya: Aloe vera membekalkan nutrien asas untuk kesihatan wanita. Aloe vera memberikan wanita kulit dan senyuman berseri berseri. Ia juga merupakan ubat rumah berguna untuk keluarganya. Maka nyatalah kelebihan dan adalah wanita yang keadaan membolehkan mereka berkembang buaya dan yang mengambil usaha untuk berbuat demikian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar