Pemulihan Rumah untuk Fight Keracunan Makanan

Pemulihan Rumah untuk Fight Keracunan Makanan

Keracunan makanan biasanya datang secara tiba-tiba. Ia boleh datang dari beberapa sumber, dari daging kurang masak secara tidak wajar membasuh sayur-sayuran. Tidak kira apa punca, gejala biasanya sama dan termasuk, muntah-muntah, sakit perut, cirit-birit, dan keletihan. Jika anda telah turun dengan kes keracunan makanan dan tertanya-tanya apa yang anda boleh lakukan untuk berasa lebih baik, terdapat beberapa ubat-ubatan untuk keracunan makanan yang tidak memerlukan seseorang untuk mengambil sebarang ubat-ubatan. Bagi mereka yang mengalami keracunan, terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk melegakan gejala-gejala anda.

Seperti halnya dengan apa-apa penyakit, salah satu perkara yang paling penting yang kita harus lakukan untuk mendapatkan yang lebih baik adalah berehat. Ia kedengaran mudah, tetapi begitu ramai orang memilih untuk mengabaikan tanda-tanda mereka dan terus di tahap aktiviti normal mereka. Ini hanya akan memanjangkan penyakit. Jika anda tidak sihat, perkara yang terbaik untuk dilakukan ialah mendapatkan di tempat tidur dan memberi badan anda yang lain yang diperlukan untuk melawan bakteria.

Kebanyakan ubat semula jadi untuk keracunan makanan melibatkan pengambilan cecair. Jika anda telah muntah-muntah atau mengalami cirit-birit, pastikan anda minum banyak air atau teh untuk menggantikan air yang telah hilang. Untuk menenangkan perut anda semasa anda hidrat, menambah beberapa halia dihancurkan untuk air anda. Ini akan membantu untuk mengurangkan perasaan anda loya.

Jika penyakit anda yang menyebabkan kerengsaan tekak, berkumur air garam adalah salah satu ubat tertua semula jadi untuk memerangi masalah ini. Anda boleh mencampurkan larutan garam anda sendiri dengan garam atau garam laut. Tambah cukup bahawa air telah mencapai tahap tepu dan berkumur sejauh di tekak anda yang anda boleh. Walaupun seseorang mungkin berfikir bahawa penyelesaian yang kasar ini hanya akan menambah kepada kesakitan, ia sebenarnya agak berkesan dalam mengurangkan keradangan.

Sudah tentu, ubat yang terbaik untuk keracunan makanan adalah mengelakkan. Walaupun seseorang itu perlu sentiasa memastikan bahawa makanan yang mereka makan telah dimasak dengan betul dan dibersihkan secukupnya, ia boleh menjadi sukar untuk memberitahu jika ini berlaku ketika makan di restoran atau rumah kawan. Minum minuman dengan lemon atau meminum jus sebelum makan akan membantu meningkatkan kelajuan pencernaan. Ini akan memastikan bahawa mana-mana bakteria anda mungkin menelan dengan cepat dibunuh sebelum mereka boleh melakukan apa-apa kemudaratan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar