Rawatan Semulajadi Untuk Penyakit Alzheimer

Rawatan Semulajadi Untuk Penyakit Alzheimer

Penyakit Alzheimer ialah bentuk demensia yang beransur-ansur menjadi lebih teruk dan lebih teruk dari masa ke masa. Alzheimer boleh menjejaskan memori, tingkah laku, dan proses pemikiran orang terjejas.

Tanda-tanda demensia Alzheimer termasuk kesukaran dengan banyak bidang fungsi mental, termasuk memori, bahasa, persepsi, kemahiran kognitif, tingkah laku emosi, dan perubahan personaliti. Tanda pertama demensia Alzheimer adalah kealpaan.

Di sini Adakah Dua Jenis-jenis Penyakit Alzheimer:

Permulaan awal: Dalam jenis ini Penyakit Alzheimer, gejala pertama muncul sebelum umur 60 tahun, dan ia sering cenderung untuk maju agak pesat. Beberapa gen telah dikenal pasti berkaitan dengan Awal Permulaan Alzheimer, jadi ia juga mungkin bahawa ia boleh menjadi keturunan.

Permulaan lewat: Ini adalah bentuk yang paling biasa penyakit Alzheimer. Ia terbentuk dalam orang yang berusia lebih 60. Dalam jenis ini Alzheimer peranan gen lebih tidak begitu jelas.

Satu-satunya cara untuk benar-benar tahu dengan pasti sama ada atau tidak seseorang telah Penyakit Alzheimer adalah dengan memeriksa sampel tisu otak mereka selepas orang itu meninggal dunia.

Walaupun terdapat masa ini tiada penawar yang diketahui untuk Penyakit Alzheimer, ia menggalakkan untuk mengetahui bahawa ada langkah-langkah semula jadi yang boleh diambil untuk meningkatkan otak anda dan fungsi ingatan. Bersama-sama dengan diet yang seimbang yang sihat, makanan tambahan yang boleh diambil termasuk vitamin B9, vitamin B12 dan vitamin E, kerana ini telah menunjukkan keberkesanan dalam pencegahan. Di samping itu, makanan tambahan herba tertentu seperti ginkgo biloba agak popular. Walau bagaimanapun, sebelum memulakan apa-apa program tambahan adalah disyorkan bahawa anda terlebih dahulu berunding dengan doktor anda untuk mengetahui berlaku sebarang kontra atau kesan sampingan yang mungkin berlaku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar