Brain Wave Therapy membantu badan untuk Penyembuhan Diri Secara semulajadi

Brain Wave Therapy membantu badan untuk Penyembuhan Diri Secara semulajadi

Terapi gelombang otak bergantung kepada kepercayaan bahawa otak adalah dalam kawalan sepenuhnya ke atas fungsi badan. Para saintis telah mengkaji gelombang otak yang berbeza dan telah mendapati frekuensi yang tepat di mana otak beroperasi. Teori ini ialah frekuensi tertentu boleh membantu tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri secara semula jadi. Apa terapi ini tidak adalah melatih otak untuk membuat lebih baik menggunakan frekuensi ini.

Nah, itu adalah sedikit teknikal dilakukan dan saya berharap yang telah membantu untuk menjelaskan kepada anda apa yang terapi adalah berdasarkan. Terdapat dua cara bahawa terapi yang boleh diberikan kepada anda, sama ada sebagai pesakit dalam atau pesakit luar. Seperti namanya, pesakit dalam akan menghadiri hospital atau klinik untuk mendapatkan rawatan. Apa yang berlaku ialah pesakit akan diberi beberapa jenis rangsangan dan tindak balas di dalam otak diukur mencatatkan kekerapan sambutan. Jadi, sebagai contoh, jika anda cuba untuk melepaskan merokok terapi ini akan digunakan untuk melatih otak untuk menahan diri untuk merokok. Kamu beroleh sesetengah imej seorang perokok dan sebagai rokok dimakan; kekerapan tindak balas di dalam otak anda direkodkan. Kemudian, doktor mengatur untuk anda menerima beberapa maklum balas pada masa yang sama seperti otak menghasilkan frekuensi itu. Ini mungkin dalam bentuk mesej yang dirakamkan yang dimainkan yang menguatkuasakan manfaat tidak merokok. Selepas beberapa sesi, otak mengaitkan kekerapan dengan mesej yang dirakam.

Terapi pesakit luar adalah agak serupa dalam bahawa bunyi-bunyi dan kekerapan dimainkan kepada pesakit melalui fon kepala. Ini frekuensi menghasilkan tindak balas di dalam otak yang menyebabkan frekuensi tertentu yang dihasilkan di dalam otak. Juga, dalam bunyi-bunyi mesej yang tersembunyi bahawa otak memungut dan bertindak balas kepada. Mesej-mesej ini menggalakkan otak untuk mengatasi ketagihan atau membantu tubuh untuk menumpukan kuasa penyembuhan di dalamnya.

Ramai orang menggunakan kaedah ini terapi otak untuk membolehkan tubuh secara semulajadi untuk mengatasi ketagihan, menikmati tidur yang lebih santai dan juga untuk menangani Attention Deficit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar