Merawat Jangkitan Yis Dengan Yogurt - Adakah ia benar-benar berkesan?

Merawat Jangkitan Yis Dengan Yogurt - Adakah ia benar-benar berkesan?

Merawat jangkitan yis dengan yogurt adalah pilihan semula jadi yang boleh digunakan bersama ubat-ubatan yis yang lain untuk membantu badan memulihkan keseimbangan semulajadi, atau sebagai satu cara untuk membantu untuk mengelakkan keadaan daripada berlaku di tempat pertama. Yogurt mengandungi kuantiti bakteria yang wujud secara semula jadi dalam saluran usus. Ketidakseimbangan boleh menyediakan organisma yang menyebabkan jangkitan yis dengan peluang untuk berkembang dalam nombor, oleh itu jangkitan berkembang. Yogurt boleh membantu untuk mencegah dan melegakan keadaan dan gejala.

Candida albicans organisma yang menyebabkan jangkitan yis (juga dikenali sebagai seriawan) adalah kulat oportunis. Ini sering dijumpai di badan dalam jumlah yang kecil, tetapi ia akan mengambil kesempatan daripada masa-masa apabila ada imuniti yang lebih rendah, perubahan dalam persekitaran badan atau apabila terdapat beberapa dikurangkan bakteria baik membiarkannya di dalam kedudukan untuk berkembang maju. Salah satu cara untuk menghadkan kadar jangkitan seriawan adalah dengan menguruskan dan mencegah jumlah peluang yang ada untuk kulat Candida, yang mana yogurt boleh menjadi amat berguna.

Di dalam usus, merawat jangkitan yis dengan yogurt adalah tentang mengembalikan keseimbangan bakteria. Salah satu sebab bahawa bakteria ini boleh menjadi tidak seimbang adalah jika anda telah mengambil antibiotik. Apabila terdapat penurunan dalam bilangan bakteria baik, makan yogurt boleh mengembalikan tahap mereka. Sebab yogurt begitu berguna kerana ia mengandungi banyak bekalan daripada bakteria yang terdapat di dalam usus, menjadikan ia satu cara yang baik semula jadi untuk mencegah jangkitan dan juga membantu badan untuk melawan jangkitan.

Satu lagi cara untuk merawat jangkitan yis dengan yogurt adalah penggunaan yogurt di sekitar kawasan yang dijangkiti. Ini boleh membantu untuk mengembalikan keseimbangan dalam persekitaran terdekat di mana jangkitan itu terletak. Apabila yogurt yang digunakan ke kawasan itu, ia boleh melegakan beberapa gejala yang lebih tidak menyenangkan seriawan.

Merawat jangkitan yis dengan yogurt boleh melegakan beberapa gejala dan mempunyai manfaat berikut apabila ia digunakan secara langsung kepada kawasan yang dijangkiti:

o yogurt ini mampu mengurangkan apa-apa sensasi terbakar ketika membuang air kecil
o Yogurt boleh membantu untuk melembutkan dan menyembuhkan kulit kering, tidak stabil atau setengah-setengah di sekitar kawasan yang dijangkiti
o Melegakan sebarang kemerahan dan keradangan yang boleh hadir akibat jangkitan
o Membantu memulihkan dan mengekalkan keseimbangan antara negeri ini semula jadi dalam tubuh pesakit itu semasa dan selepas jangkitan

Jika anda sedang mempertimbangkan sama ada atau tidak merawat jangkitan yis dengan yogurt adalah pilihan yang sesuai untuk anda, maka perkara-perkara utama untuk memahami dua pilihan yang ada; makan yogurt atau menggunakan yogurt kepada mana-mana kawasan yang dijangkiti. Yogurt sihat, alternatif rawatan semula jadi, yang berguna jika anda tidak mahu mengambil ubat-ubatan kuat untuk menghapuskan keadaan. Ini jenis rawatan semula jadi menjadikan ia pilihan yang baik untuk wanita hamil, dan juga pilihan yang baik untuk pencegahan berterusan jangkitan yis berulang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar