Mengapa Orang Beli Kava

Mengapa Orang Beli Kava

Pernahkah anda terfikir mengapa ada orang yang membeli kava? Nah, ia akan menjadi penting untuk memahami sedikit latar belakang tumbuhan ini revolusioner. Kava, tumbuhan tinggi daripada spesies lada, berasal dan kawasan-kawasan pertumbuhan utama di kepulauan Pasifik Selatan. Kilang sendiri mempunyai nama yang berbeza di kalangan masyarakat yang berbeza: Fiji memanggil ityakona, Samoa memanggilnya ava manakala Hawaiians memanggilnya awa. The minuman disediakan daripada akar tumbuhan ini adalah apa yang telah dipopularkan nama Kava itu.

Minuman yang mempunyai keupayaan kedua-dua perubatan dan santai. Dua perkara utama bahawa alamat dadah adalah tidak dapat tidur dan kebimbangan umum. Mengambil minuman kava melegakan otot dan membawa perasaan kebahagiaan tanpa menolak anda ke dalam laut histeria. Malah, orang asli telah dikunyah kilang untuk berabad-abad. Kesan menenangkan kava berpunca daripada kavalactones. Kekuatan kavalactones dalam setiap minuman kava berbeza-beza bergantung pada tumbuhan ia diekstrak dari dan kaedah penyediaan minuman.

Kava sebagai minuman sebenarnya kadang-kadang digunakan sebagai pengganti kepada minuman beralkohol biasa. Kelebihan bahawa minuman kava mempunyai lebih daripada alkohol biasa adalah bahawa ia tidak menyebabkan mabuk. Ia juga akan menjadi minuman yang lebih baik untuk perjumpaan sosial di mana beberapa peserta mungkin tidak selesa dengan minuman alkohol. The kavalactones membantu meringankan minda seseorang dan menenangkan saraf.

Malah, kajian saintifik telah menetapkan bahawa kava mempunyai boleh mengenang kembali kebimbangan lebih cepat dan lebih baik daripada beberapa jenis ubat konvensional yang akan ditetapkan untuk keadaan yang sama. Anda tidak perlu mengambil jumlah yang banyak untuk anda untuk melihat kesan-kesan; membeli kava walaupun dalam kuantiti yang kecil dan anda akan mencapai bahawa kesan santai dalam masa yang singkat. Ia tidak menghairankan bahawa bahawa minuman kava dan produk-produk lain yang dibuat menggunakan kava sebagai bahan aktif kekal undang-undang. Banyak tumbuhan lain yang mempunyai kesan yang hampir sama dikumpulkan sebagai narkotik diharamkan di kebanyakan bidang kuasa di seluruh dunia kerana kesan sampingan yang serius mereka. Hakikat bahawa kava kekal undang-undang dan yang anda boleh membeli kava tanpa perlu melihat ke atas bahu anda setiap kali anda berbuat demikian, adalah bukti jelas kepada potensi positif.

Terdapat banyak cara di mana anda boleh membeli kava. Ia semua bergantung kepada di mana anda berada dan sama ada anda mempunyai keutamaan untuk kava dari kawasan-kawasan tertentu. Kava adalah mudah didapati di beberapa kedai-kedai. Walau bagaimanapun, jika anda merasa sukar untuk mencari di kedai tempatan anda atau pusat membeli-belah, anda sentiasa boleh mengimport serbuk kava secara langsung dengan meletakkan suatu perintah dengan pembekal yang mempunyai reputasi dalam talian atau melalui panggilan telefon. Kelebihan mengimport adalah bahawa anda boleh membeli kava terbaik yang ada. Selain daripada bentuk serbuk tradisional, anda juga boleh membeli kava dalam kapsul, tablet atau bentuk ekstrak cecair.

Jika anda tidak mencuba mengambil kava, mungkin sudah tiba masanya anda cuba hari ini dan melihat mengapa begitu ramai orang tout kesannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar